Voeding en diëtetiek

Gezond eetpatroon

Wanneer je online zoekt is het tegenwoordig nog moeilijk te zien wat je nu mag eten en wat niet. De voedingshypes komen en gaan. In elke trend zitten zeker goede dingen, maar werken met extremen werpt op lange termijn zelden vruchten af.
Of jouw focus ligt op vermageren, gewichtsstabilisatie of bijkomen: aan de hand van een grondige intake gaan we op zoek naar een gezond en haalbaar eetpatroon dat past in jouw dagelijkse levensstijl.

food
food

Medische diëtetiek

Hoewel lekker eten in onze cultuur is ingebakken, moeten we om medische redenen soms dingen aanpassen. Mensen met bijvoorbeeld hart- en vaatziektes, obesitas, diabetes (Type 1, 2 of zwangerschapsdiabetes) of mensen met stoelgangproblematiek hebben nood aan een gespecialiseerd op maat gemaakt voedingsprogramma. Hierbij is begeleiding en opvolging essentieel. Verder zijn voedselallergieën of -intoleranties meer en meer frequent. Ook hier is de opvolging van een diëtist een meerwaarde.
Samen zoeken we naar het opnieuw kunnen genieten van eten en drinken, maar op een medisch verantwoorde manier.

Sportvoeding

Sporten is gezond. Deze eeuwenoude stelling wordt de afgelopen jaren weer meer en meer opgepikt. Bij gezond sporten hoort echter ook gezond eten. We merken de laatste jaren een grote golf aan ‘competitieve recreatieve sporters’ of ‘pro ams’. Dit zijn mensen die competitieve sportieve doelen stellen, maar geen professionele atleten zijn. Hier is uiteraard niets mis mee! Jammer genoeg vergeten de pro ams soms dat al deze sportprestaties niet hun full-time job is, maar er net bovenop komt. De competitieve recreatieve sporter verliest al eens de balans tussen genieten van het leven en zijn (zelf opgelegde) sportieve doelen. Blessures loeren afwachtend om de hoek. Met behulp van de diëtist zoeken we naar goede trainings- en herstelvoeding, die niet alleen rekening houdt met jouw sportieve doelen maar ook met het feit dat je al dit sporten wel voor je plezier doet. If you train like a champion, you should eat like a champion.

food

Diëtetiek

Eerste consultatie (60 minuten)

50.-

Eerste consultatie sportvoeding (90 minuten)

60.-

Tweede consulatie (35 tot 40 minuten)

35.-

Tweede consultatie sportvoeding (40 tot 45 minuten)

40.-

Opvolggesprek (20 minuten)

20.-

Onze therapeuten werken gedeconventioneerd. Meer info over je terugbetaling vind je op de site van RIZIV.

We vragen om per beurt af te rekenen. Dit kan cash, maar liefst met de Bancontact App of Mobile Banking. Bij niet-nagekomen afspraken of laattijdig afgezegde afspraken (12u op voorhand), zal de gereserveerde tijd aangerekend worden.

Kennismaken met Bodypoint?